Sinds oktober 2017 heb ik een gastric sleeve. Deze beslissing heeft mijn leven onwijs veranderd. Ik ben meer dan 60 kilo kwijt en zit veel lekkerder in mijn vel. Eindelijk heb ik het gevoel dat ik qua uiterlijk ben hoe ik me van binnen altijd al voelde. Dit zorgt er voor dat mijn zelfvertrouwen enorm is gegroeid. Ik ben niet meer zo berekenend en ik heb ook niet het gevoel dat ik altijd met 1-0 achter sta. Nu ik letterlijk én figuurlijk lichtvoetiger door het leven ga, durf en kan ik veel meer.
Ik dacht altijd dat mijn overgewicht me niet zo in de weg zat. Je raakt er aan gewend en past je leven aan. Nu ik het verschil voel, merk ik dat mijn lijf me voor de operatie wel degelijk beperkte. Om van dat idee voorgoed afscheid te nemen, gaf ik mezelf op voor de skydive.
Toen het vliegtuig opsteeg dacht ik aan mijn man en dochter en alles wat ik te verliezen had. Waarom spring ik eigenlijk vrijwillig uit een vliegtuig? Toch wilde ik dit avontuur niet uit de weg gaan en heb ik van iedere seconde genoten. Ik ben zo trots op wat ik allemaal heb bereikt en de weg die ik heb afgelegd. Deze sprong voelde als kers op de taart; een sprong naar een nieuw leven!