Nederlandse Obesitas Kliniek - Voor patiënten met ernstig overgewicht Nederlandse Obesitas Kliniek - Voor patiënten met ernstig overgewicht

NOK app

Altijd en overal aan de slag met uw leefstijl, uw gewicht invullen, een
fotodagboek bijhouden en notities maken? Dat kan allemaal in de NOK app. Met de app heeft u altijd de meest actuele informatie bij de hand. De app begeleidt patiënten en hun naasten bij elke stap van de behandeling met een uitgebreide, persoonlijke tijdlijn. U wordt voorbereid op de operatie en begeleid in het aanpassen van uw leefstijl.

Voor wie is de app bedoeld?

De app is ontwikkeld voor patiënten van de Nederlandse Obesitas Kliniek (NOK) en is ondersteunend aan de behandeling. In de app wordt u voorbereid op de afspraken bij de NOK en de operatie. U gaat in de app aan de slag met leefstijlverandering door vragen te beantwoorden en plannen te maken. Daarnaast kunt u in de app alle informatie vinden die u nodig heeft. U kunt uw gewichtsmetingen bijhouden in de app, notities en een fotodagboek maken. Deze gegevens, met uitzondering van uw notities, zijn ook toegankelijk voor NOK medewerkers, maar worden niet door hen gemonitord.

Om gebruik te maken van de NOK app moet uw e-mailadres bekend zijn bij uw behandellocatie en moet u een mobiele telefoon (Android/Apple smartphone) of tablet tot uw beschikking hebben. De inloggegevens worden naar uw e-mailadres verzonden. Het is de bedoeling dat u uw telefoon of tablet meeneemt naar uw afspraken.

Bekijk de veelgestelde vragen over de NOK  app.

Functies

  • alle meest recente informatie opzoeken
  • video’s bekijken
  • een fotodagboek en uw gewicht bijhouden
  • werken aan een nieuwe leefstijl met behulp van de app
  • vanuit de app contact opnemen met het ziekenhuis en/of de NOK
  • en nog veel meer!

Download

U kunt de NOK app downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store. Zodra uw
behandeling bij de NOK start, ontvangt u een persoonlijke code.

Veelgestelde vragen

Inloggen

Het gebruik van de NOK App is uitsluitend voor patiënten die deelnemen aan een behandelprogramma van de NOK. U ontvangt zodra u ingedeeld bent in een behandelprogramma een mail met instructies hoe u de app kunt installeren en wat uw persoonlijke code is. Heeft u geen mail ontvangen maar bent u wel gestart aan een behandeling? Neem dan contact op via  app@obesitaskliniek.nl

De app heet in de Appstore of Play Store ‘Obesitas Kliniek 2.0’.

Metingen

U kunt uw stappen en hartslag bijhouden in de NOK app via de Google Fit of Apple Gezondheid app. Een wearable zoals de Apple watch, Google Pixel watch of Fitbit kan via de Google Fit of Apple Gezondheid app deze informatie delen met de NOK app. Als u Android gebruikt, kan het zijn dat u de Google Fit app nog moet installeren op uw apparaat, iOS gebruikers hebben standaard de Apple Gezondheid app op hun apparaat staan.

Gewichtsmetingen op de kliniek worden niet in uw app weergegeven. Deze kunt u wel zelf toevoegen. Ziet u de gewichtsmeting niet die u zelf heeft toegevoegd?
Stuur dan een mail naar app@obesitaskliniek.nl met daarin:

  • Datum van de meting
  • Het gewicht dat u wilde toevoegen
  • Uw naam en geboortedatum
Gewichtsmetingen op de kliniek worden niet in uw app weergegeven. Deze kunt u wel zelf toevoegen. Ziet u de gewichtsmeting niet die u zelf heeft toegevoegd?
Stuur dan een mail naar app@obesitaskliniek.nl met daarin:

  • Datum van de meting
  • Het gewicht dat u heeft toegevoegd en het gewicht dat het had moeten zijn
  • Uw naam en geboortedatum

Gebruik

De app is ontwikkeld voor patiënten van de Nederlandse Obesitas Kliniek (NOK) en is ondersteunend aan de behandeling. De gegevens die u invoert zijn alleen zichtbaar voor uzelf en uw behandearen. De door uw ingevoerde gegevens worden niet gecontroleerd door de NOK-medewerkers, daarvoor is de app niet bedoeld.

Het kan zijn dat u twee behandelingen ziet in uw app (bij profiel). De persoonlijke behandeling is degene waarmee u aan het werk gaat in uw behandeltraject. De andere behandeling is degene die u geïnstalleerd heeft zonder persoonlijke code.

Uw behandelaren kunnen alles zien met uitzondering van uw notities. De door uw ingevoerde gegevens worden niet gecontroleerd door de NOK-medewerkers, daarvoor is de app niet bedoeld.

De app geeft u informatie op maat. Dit doen we door de antwoorden die u geeft. Bijvoorbeeld als u op de vraag ‘In welk ziekenhuis wordt u geopereerd?’ de naam van het ziekenhuis selecteert, krijgt u de adviezen van uw chirurg te zien in uw tijdlijn. Het is dus belangrijk de vragen te beantwoorden. Zo zorgt u dat u alle informatie krijgt die u nodig heeft. Periodiek wordt de data die patiënten invoeren in de app geanalyseerd. Op basis van deze data wordt gekeken of vragen beantwoord worden en of informatie bekeken wordt. Vervolgens wordt geanalyseerd waar dit aan kan liggen. Op die manier proberen we de app continu te verbeteren.

Nadat uw behandelprogramma beëindigd is, kunt u de app blijven gebruiken als u dat wenst.
Bij blijvend gebruik van de app zullen ook nieuw ingevoerde gegevens toegankelijk zijn voor de NOK. Indien u niet langer wenst dat u zichtbaar bent voor uw behandelaren, zult u de app moeten verwijderen van uw telefoon. Accounts die langer dan een jaar niet gebruikt zijn, worden verwijderd. Daarna kunnen ze niet meer geactiveerd worden.

De algemene voorwaarden staan bij ‘instellingen’ onder uw profiel, in de app. Daar kunt u ze nog eens nalezen.

Problemen

Als u gestopt bent met het behandeltraject, kunt u de app van uw toestel verwijderen. Zodra u opnieuw zou starten in een behandeltraject, krijgt u niet opnieuw een uitnodiging.

Samen met PatientJourneyApp doen we ons uiterste best om ervoor te zorgen dat u een mooie, goedwerkende app heeft. Werkt er toch iets niet? Mail naar app@obesitaskliniek.nl.

Als u tijdelijk niet over een telefoon of tablet beschikt, waarop u met de NOK app kunt werken, kunt u dit ook vanaf een computer doen. U gaat dan naar https://nok.patientjourneyapp.com/preview  en u vult daar uw persoonlijke code in. Omdat u op deze manier geen pushnotificaties of berichten krijgt, is het van belang dat u regelmatig de app bekijkt vanaf uw computer of er nieuwe informatie voor u klaar staat.

Dat klopt. U heeft één account voor de app, ongeacht hoe vaak u een behandeling start bij de NOK. Het kan dus zijn dat u al vragen beantwoord heeft bij een vorige behandeling. Controleer goed of de antwoorden nog kloppen. Doe dit in ieder geval bij uw operatiedatum en de vraag in welk ziekenhuis u geopereerd wordt.

Kunt u in deze meest gestelde vragen geen oplossing vinden voor uw probleem? Neem dan contact op met de helpdesk via app@obesitaskliniek.nl.

Inhoud laatst gewijzigd: 03-06-2024

Heeft u nog vragen?

Neem contact met ons op

Bel 088 - 883 24 44 of mail ons


· · Cookie voorkeuren · ·

· ·

© 1996 - 2024 Nederlandse Obesitas Kliniek | Voor patiënten met ernstig overgewicht v4.2.3/0611