NOK E-Health App

Altijd en overal inzicht krijgen in uw voortgang, afspraken, dagelijkse stappen en uw eetdagboek bijhouden? Dat kan allemaal in de NOK E-Health app.

NOK E-Health AppNOK E-Health App
Download de NOK E-Health App in de App Store Download de NOK E-Health App in de Google Play Store

Voor wie?

De app is ontwikkeld voor patiënten van de Nederlandse Obesitas Kliniek (NOK) en is ondersteunend aan de behandeling. U kunt door gebruik te maken van de app onder andere contactgegevens delen met uw groepsgenoten, een overzicht van uw afspraken inzien, educatiemateriaal bekijken, contactgegevens van de kliniek inzien, en nog veel meer. Wat u deelt met uw groepsgenoten bepaalt u zelf. U kunt dit instellen op uw profielpagina. De metingen die u zelf registreert in de app, alsmede uw voedingsdagboek en stappenteller, zijn wel toegankelijk voor NOK medewerkers, maar worden uitsluitend op uw verzoek door hen bekeken.

Om gebruik te maken van de NOK E-Health App moet uw e-mailadres bekend zijn bij uw behandellocatie en moet u een mobiele telefoon (Android/Apple smartphone) tot uw beschikking hebben. De inloggegevens worden naar uw e-mailadres verzonden. De app is ontwikkeld smartphones, niet voor tablets of iPads.

Bekijk de veelgestelde vragen voor de NOK E-Health App.

Functies

  • Eetdagboek
  • Gewicht bijhouden
  • BMI berekenen
  • Afspraken bekijken
  • Stappenteller
  • Instructies en oefeningen
  • Video’s
  • En nog veel meer…

Download

U kunt de NOK E-Health App downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store.

De gebruikershandleiding kunt u hier downloaden.

Veelgestelde vragen

Installatie

Voor de installatie van de app is er een installatiehandleiding beschikbaar, klik hier om deze te downloaden (PDF).

Inloggen

Het gebruik van de NOK App is uitsluitend voor patiënten die deelnemen aan een behandelprogramma van de NOK. Sinds mei 2018 is de app voor nieuwe patiënten van onze vestiging in Velp beschikbaar. In de loop van de tijd is de app voor meer groepen en vestigingen in beschikbaar. U ontvangt na uw eerste sessie een mail met inloggegevens. Als u deze kwijt bent of niet ontvangen heeft, neemt u contact op met app@obesitaskliniek.nl
Het e-mailadres dat bekend is bij de NOK wordt gebruikt als gebruikersnaam. Als u uw nieuwe emailadres niet heeft doorgegeven, verzoeken wij u dit alsnog te doen. U kunt dit per mail of telefoon aan uw behandellocatie doorgeven.
Is het juiste 06 nummer bekend bij de NOK? Neem contact op met uw behandellocatie om dit na te gaan.
Bij Android toestellen past de app zich aan uw ingestelde tekstgrootte aan. Hierdoor kan het zijn dat bepaalde velden niet helemaal passen op uw scherm. Wanneer u hierdoor niets meer in kunt vullen, kunt u dit alleen verhelpen door uw tekstgrootte (tijdelijk) op normaal te zetten. Dit speelt niet bij iOs toestellen. Wanneer u desondanks problemen ondervindt, kunt u contact opnemen met app@obesitaskliniek.nl
Onder het inlogscherm kunt u ‘wachtwoord vergeten’ aanklikken. U ontvangt een reset code waarna u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Metingen

Android gebruikers zullen Google Fit moeten installeren., iOS gebruikers hebben standaard de Apple Gezondheid app. De stappen die deze apps telt, worden weergegeven in de NOK app als u toestemming geeft om de gegevens te delen.
Het kan even duren voordat u de metingen ziet in uw app. Als u ze na een dag nog niet ziet, kunt u dit doorgeven via app@obesitaskliniek.nl
Een instructie hoe u de stappenteller achteraf nog kunt koppelen aan de app, vindt u in de installatiehandleiding.

Gebruik

De app is ontwikkeld voor patiënten van de Nederlandse Obesitas Kliniek (NOK) en is ondersteunend aan de behandeling. De gegevens die u invoert zijn alleen zichtbaar voor uzelf, maar kunnen deels zichtbaar zijn voor de groepsleden en de medewerkers van de NOK indien u daar toestemming voor geeft. De door uw ingevoerde gegevens worden niet gecontroleerd door de NOK-medewerkers, daarvoor is de app niet bedoeld.
Nee, dit kan niet. U kunt afspraken inzien in de app in het overzicht ‘afspraken’. U krijgt 24 uur en 1 uur vóór de afspraak een herinnering middels een pushbericht. Door een afspraak aan te klikken ziet u eventuele notities bij de afspraak.
Standaard zien deze personen alleen uw voornaam. U bepaalt zelf welke informatie u wilt delen in uw profiel. Schuif eenvoudig de knop naar groen achter ieder veld dat u wilt laten zien.
De gegevens die u invult in de app, worden niet actief gemonitord door uw behandelteam. Alleen op uw verzoek zal uw behandelaar uw gegevens raadplegen. Een ingevuld voedingsdagboek kan bijvoorbeeld handig zijn als u een consult bij de diëtist aanvraagt.
Camera
  • Foto’s en video’s maken: Naast het uploaden van een profielfoto is het ook mogelijk om een nieuwe foto te maken en deze als profielfoto te gebruiken. Deze foto wordt vanuit de app gemaakt, vandaar dat toestemming gevraagd kan worden om foto’s te maken. Deze foto zal ook worden opgeslagen op de telefoon (op de interne opslag of een externe SD kaart). Hiervoor heb je permissies nodig om wijzigingen door de voeten op de SD kaart, vandaar dus ook de edit en delete permissions. Daarnaast is het ook mogelijk om een video-consult te houden, en zal dus toestemming worden gevraagd om een video te maken.

Microfoon

  • Audio opnemen: Ook deze toestemming is gerelateerd aan het voeren van een video-consult. Om dit goed te kunnen laten verlopen, zal ook audio verstuurd worden.

Opslag

  • De content van je gedeelde opslag aanpassen of verwijderen: Sommige gegevens (zoals bijvoorbeeld afbeeldingen) worden op de mobiel opgeslagen. Wanneer deze gegevens worden aangepast, zal dus ook deze opslag worden aangepast of worden verwijderd. Zie ook “Foto’s en video’s maken”.
  • De content van je gedeelde opslag lezen: De toestemming om opslag te lezen is onder andere nodig om een profielfoto te kunnen uploaden. Zie ook “Foto’s en video’s maken”.

Overig

  • Trillen beheren: Wanneer een geplande afspraak nadert, wordt dit met een push notificatie weergegeven. Afhankelijk van de instellingen van de telefoon, kan deze push notificatie gepaard gaan met het trillen van de mobiel.
  • Volledige netwerktoegang: Deze toestemming is nodig om gegevens (zoals afspraken, gewichtsmetingen, operatiedatum, etc.) te kunnen versturen en ontvangen.
  • Netwerkverbindingen weergeven: De app moet kunnen inkijken welke netwerkverbinding actief is om data te kunnen uitwisselen. Zie ook “Wifi-verbindingen weergeven”.
  • Voorkomen dat de telefoon overschakelt naar slaapmodus: Om goed gebruik te kunnen maken van de mogelijkheid tot een video-consult, zal de telefoon niet overschakelen naar slaapmodus tijdens een video-consult. Daarnaast wordt het beeld ook niet uitgeschakeld wanneer naar een van de beschikbare video’s wordt gekeken.
  • Wifi-verbindingen weergeven: De app moet kunnen inkijken welke netwerkverbinding actief is om data te kunnen uitwisselen. Zie ook “Netwerkverbindingen weergeven ”.
  • Vingerafdrukhardware gebruiken: De vingerafdrukhardware is nodig wanneer de app ontgrendeld wordt met een vingerafdruk in plaats van een pincode.
  • Je audio-instellingen wijzigen: Zowel tijdens een video-consult als het bekijken van de beschikbare video’s kan het volume worden aangepast of tijdelijk worden gedempt. Hiermee worden dus de audo-instelingen (tijdelijk) gewijzigd.

Gegevens van internet ontvangen: Vrijwel alle data die in de app wordt weergegeven wordt ontvangen via internet. Denk hierbij aan de afspraken, de gewichtsmetingen, het aantal stappen, de video’s, etc. Daarnaast verwijst de pagina met veelgestelde vragen naar de website van NOK, welke geopend wordt in de webbrowser

Alles wat er tot aan het moment dat u stopte met het programma voor u beschikbaar was gesteld blijft beschikbaar. Updates en nieuwe toepassingen zijn niet meer beschikbaar. Uw oude groepsgenoten ziet u niet meer en zij zien u niet meer in het overzicht van deelnemers.
Het privacyreglement en de gebruikersvoorwaarden staan in de app.

Problemen

Als u uw tekstgrootte op uw telefoon vergroot heeft ingesteld, kan dit van invloed zijn op de weergave van de app op een Android toestel. De enige oplossing op dit moment is het terugzetten van de tekstgrootte naar normale grootte.
Controleer altijd of u de laatste versie van de app heeft geïnstalleerd. Dit kunt u zien in de App Store/Google Play. Heeft u de laatste versie en werkt er toch iets niet? Mail naar app@obesitaskliniek.nl.
Kunt u in deze meest gestelde vragen geen oplossing vinden voor uw probleem? Neem dan contact op met de helpdesk via app@obesitaskliniek.nl.