Altijd en overal inzicht krijgen in uw voortgang, afspraken, dagelijkse stappen en uw eetdagboek bijhouden? Dat kan allemaal in de NOK E-Health app.
Voor wie is de app bedoeld?
De app is ontwikkeld voor patiënten van de Nederlandse Obesitas Kliniek (NOK) en is ondersteunend aan de behandeling. U kunt door gebruik te maken van de app onder andere contactgegevens delen met uw groepsgenoten, een overzicht van uw afspraken inzien, educatiemateriaal bekijken, contactgegevens van de kliniek inzien, en nog veel meer. Wat u deelt met uw groepsgenoten bepaalt u zelf. U kunt dit instellen op uw profielpagina. De metingen die u zelf registreert in de app, alsmede uw voedingsdagboek en stappenteller, zijn wel toegankelijk voor NOK medewerkers, maar worden uitsluitend op uw verzoek door hen bekeken.
Om gebruik te maken van de NOK E-Health App moet uw e-mailadres bekend zijn bij uw behandellocatie en moet u een mobiele telefoon (Android/Apple smartphone) tot uw beschikking hebben. De inloggegevens worden naar uw e-mailadres verzonden. De app is ontwikkeld smartphones, niet voor tablets of iPads.
Update
De NOK heeft een nieuwe app! De Obesitas Kliniek 2.0 app. We beginnen met het aanbieden van deze app aan nieuwe patiënten die in een groepstraject starten. In de loop van de tijd wordt deze app aan al onze patiënten aangeboden en vervangt daarmee de (oude) Obesitas Kliniek app. Onderstaande FAQ wordt daarna vervangen. Voor nu is de FAQ van toepassing voor de oude Obesitas Kliniek app. Heeft u een vraag over de (nieuwe) Obesitas Kliniek 2.0 app? Mail dan naar app@obesitaskliniek.nl
Functies
- Eetdagboek
- Gewicht bijhouden
- BMI berekenen
- Afspraken bekijken
- Stappenteller
- Instructies en oefeningen
- Video’s
- En nog veel meer…
Download
U kunt de NOK E-Health App downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store.
De gebruikershandleiding kunt u hier downloaden.
Veelgestelde vragen
Installatie
Inloggen
Metingen
Gebruik
- Foto’s en video’s maken: Naast het uploaden van een profielfoto is het ook mogelijk om een nieuwe foto te maken en deze als profielfoto te gebruiken. Deze foto wordt vanuit de app gemaakt, vandaar dat toestemming gevraagd kan worden om foto’s te maken. Deze foto zal ook worden opgeslagen op de telefoon (op de interne opslag of een externe SD kaart). Hiervoor heb je permissies nodig om wijzigingen door de voeten op de SD kaart, vandaar dus ook de edit en delete permissions. Daarnaast is het ook mogelijk om een video-consult te houden, en zal dus toestemming worden gevraagd om een video te maken.
Microfoon
- Audio opnemen: Ook deze toestemming is gerelateerd aan het voeren van een video-consult. Om dit goed te kunnen laten verlopen, zal ook audio verstuurd worden.
Opslag
- De content van je gedeelde opslag aanpassen of verwijderen: Sommige gegevens (zoals bijvoorbeeld afbeeldingen) worden op de mobiel opgeslagen. Wanneer deze gegevens worden aangepast, zal dus ook deze opslag worden aangepast of worden verwijderd. Zie ook “Foto’s en video’s maken”.
- De content van je gedeelde opslag lezen: De toestemming om opslag te lezen is onder andere nodig om een profielfoto te kunnen uploaden. Zie ook “Foto’s en video’s maken”.
Overig
- Trillen beheren: Wanneer een geplande afspraak nadert, wordt dit met een push notificatie weergegeven. Afhankelijk van de instellingen van de telefoon, kan deze push notificatie gepaard gaan met het trillen van de mobiel.
- Volledige netwerktoegang: Deze toestemming is nodig om gegevens (zoals afspraken, gewichtsmetingen, operatiedatum, etc.) te kunnen versturen en ontvangen.
- Netwerkverbindingen weergeven: De app moet kunnen inkijken welke netwerkverbinding actief is om data te kunnen uitwisselen. Zie ook “Wifi-verbindingen weergeven”.
- Voorkomen dat de telefoon overschakelt naar slaapmodus: Om goed gebruik te kunnen maken van de mogelijkheid tot een video-consult, zal de telefoon niet overschakelen naar slaapmodus tijdens een video-consult. Daarnaast wordt het beeld ook niet uitgeschakeld wanneer naar een van de beschikbare video’s wordt gekeken.
- Wifi-verbindingen weergeven: De app moet kunnen inkijken welke netwerkverbinding actief is om data te kunnen uitwisselen. Zie ook “Netwerkverbindingen weergeven ”.
- Vingerafdrukhardware gebruiken: De vingerafdrukhardware is nodig wanneer de app ontgrendeld wordt met een vingerafdruk in plaats van een pincode.
- Je audio-instellingen wijzigen: Zowel tijdens een video-consult als het bekijken van de beschikbare video’s kan het volume worden aangepast of tijdelijk worden gedempt. Hiermee worden dus de audo-instelingen (tijdelijk) gewijzigd.
Gegevens van internet ontvangen: Vrijwel alle data die in de app wordt weergegeven wordt ontvangen via internet. Denk hierbij aan de afspraken, de gewichtsmetingen, het aantal stappen, de video’s, etc. Daarnaast verwijst de pagina met veelgestelde vragen naar de website van NOK, welke geopend wordt in de webbrowser
Bij blijvend gebruik van de app zullen ook nieuw ingevoerde gegevens toegankelijk zijn voor de NOK. Indien u niet langer wenst dat u zichtbaar bent voor uw groepsgenoten, kunt u bij uw profiel in de app uw zichtbaarheid aanpassen.